راهنمای خرید تلویزیون از بانه

نکات مهم جهت خرید تلویزیون در بانه

بر اساس گزارشی از بانه اورجینال، افرادی که به دنبال راهنمای خرید تلویزیون از بانه می باشند، باید بدانند که امروزه یکی از مواردی که با رشد تکنولوژی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، ساخت تلویزیون و سینمای خانگی در کل جهان می باشد. شما برای خرید تلویزیون در بانه باید از میان تمامی انواع مختلف آن، اندازه و کیفیت تصویر و همچنین برند را مد نظر خود قرار دهید.

بانه اورجینال، یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش تلویزیون در بانه می باشد که در ادامه به ارائه نکاتی می پردازد تا شما بتوانید یک تلویزیون مناسب را طبق سلیقه خود و به بهترین نحو خریداری نمایید.

پرسشهای متداول مشتریان جهت خرید انواع تلویزیون

  • برای یک خرید مطمئن در زمینه محصولات خانگی خصوصا تلویزیون چه نکاتی حائز اهمیت می باشد؟
  • رزولوشن و کیفیت تصویر تلویزیون اچ دی مناسب تر است یا ۴k؟
  • کدام تکنولوژی تصویر بهتر است؟ ال ای دی یا کیو ال ای دی؟
  • آیا باید به تصویربرداری HDR یا دامنه دینامیک بالا توجه کنیم؟

و پرسشهایی از این قبیل که اکثر مشتری ها می پرسند.

خرید تلویزیون در بانه

بانه اورجینال با پاسخ به همه این سوالات، هرگونه ابهامی را مربوط به خرید تلویزیون در بانه برای شما برطرف می سازد تا بتوانید یک خرید مطمئن و طبق دلخواه خود داشته باشید.

  • کیفیت تصویر یا رزولوشن مناسب انواع مختلف تلویزیون

توجه به کیفیت تصویر بالا مربوط به خرید تلویزیون در بانه بسیار مهم می باشد. در واقع رزولوشن یک تلویزیون، تعداد پیکسل هایی است که وقتی در کنار هم قرار می ‌گیرند، یک تصویر را به وجود می آورند.

احتمالاً اسم دو نوع تلویزیون فول اچ دی و الترا اچ دی را شنیده اید. یکی از تفاوت های اساسی میان این دو تلویزیون مربوط به تعداد پیکسل های آنها است که در الترا اچ دی، ۴ برابر اچ دی می باشد. به همین علت به تلویزیون های UHD یا الترا اچ دی، ۴k نیز می گویند زیرا از کیفیت تصویر بهتری برخوردار می باشند. کسانی که تمایل به خرید یک تلویزیون بزرگتر از ۵۰ اینچ دارند، حتماً رزولوشن ۴k را انتخاب نمایند.

باید بدانید که رزولوشن تلویزیون اچ دی به ۷۲۰ پیکسل معروف می باشد و فول اچ دی نیز به رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی اطلاق می شود. همچنین الترا اچ دی یا  ۴k دارای ۲۱۶۰ پیکسل است.

تفاوت رزولوشن انواع تلویزیون ها در بازار

اگر دو نوع تلویزیون ۴۰ اینچی فول اچ دی و اچ دی را در نظر بگیریم، مسلما تلویزیون فول اچ دی، تصاویر را حدود دو برابر بهتر نشان می ‌دهد. بر این اساس، در یک تلویزیون ۴۰ اینچ ۴k، کیفیت تصویر ۸ برابر بهتر از اچ دی و همچنین چهار برابر بالاتر از فول اچ دی می باشد.

در حقیقت تلویزیون های یو اچ دی و ۴k از نظر فنی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و این تفاوت اندک هم زمانی حس می شود که شخص بخواهد یک سینمای خانگی بیشتر از ۶۰ اینچ خریداری نماید. بنابراین برای خرید این نوع تلویزیون، بهتر است از ۴k استفاده کنید.

ناگفته نماند که بعضی از افراد، یک تلویزیون ۴k  می خرند ولی باز هم تصاویر آن کیفیت چندانی ندارد و علت آن، تصاویر نمایش داده شده از صدا و سیما در کشور ایران می باشد که نهایتا اچ دی است و شما تغییر زیادی را در تصاویر آن نسبت به تلویزیون های دیگر احساس نمی کنید زیرا کیفیت تصاویر ورودی، خوب نیستند. حال اگر یک فیلم با کیفیت را دانلود نمایید و آن را از طریق تلویزیون ۴k به نمایش درآورید، می بینید که تصاویر بسیار با کیفیت و حتی حالت زنده تری دارند.

 

قیمت تلویزیون در فروشگاه بانه اورجینال

  • تفاوت های اساسی میان تلویزیون های ال ای دی و اُ ال ای دی و کیو ال ای دی

در این سه نوع تکنولوژی مختلف، نحوه به نمایش درآمدن تصاویر، اهمیت زیادی دارند که با رزولوشن فرق می کند.

  • تلویزیون های ال ای دی: در این نوع از تلویزیون ها، تصاویر توسط لامپ های بسیار کوچکی ایجاد می ‌شود که برای مصرف کمتر برق و همچنین تصویر هایی با کنتراست بالا مناسب می باشد و از مزایای آن می‌ توان به کم مصرف بودن، داغ نکردن، نازکی و زیبایی آن اشاره نمود. ولی در عین حال به دما حساس هستند و دارای قیمت بالایی نیز می باشند.
  • تلویزیون های اُ ال ای دی: تصاویر در این نوع از تلویزیون ها، با استفاده از بعضی از مواد کربنی به نمایش گذاشته می ‌شود و بهره گرفتن از این تکنولوژی سبب می ‌شود که سازندگان به تولید تلویزیون های نازک تر بپردازند که بسیار گران قیمت هستند. ولی تصاویر با کیفیت، پردازش سریع، انعطاف پذیری و نازک بودن آن بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرد.
  • تلویزیون های کیو ال ای دی: تلویزیون هایی از نوع کیو ال ای دی، دارای ساختار کریستالی هستند و تصویر در آن از طریق ذرات ریز کوانتومی به وجود می ‌آید. این تکنولوژی باعث افزایش کیفیت رنگ، افزایش روشنایی تصاویر و اشباع آنها می ‌شود. ولی معایبی از جمله زاویه دید محدود، کیفیت متوسط رنگ آبی و کنتراست آن دارند. باید بدانید که دوام زیاد و تصاویر واضح و روشن و همینطور دقت رنگ بالا در این تلویزیون ها به خوبی احساس می‌شود.

خصوصیات بارز خرید تلویزیون در بانه بر اساس تکنولوژی آنها

معمولاً تلویزیون های ال ای دی نسبت به تلویزیون های دیگر سنگین تر و ضخیم تر می باشند و برای هر تصویری مناسب هستند. تصاویر طبیعی تر مربوط به تلویزیون های ال ای دی می باشد که برای محیط های تاریک نیز مناسب هستند و در مقایسه با سایر تلویزیون ها نازک ترند. تلویزیون کیو ال ای دی که ضخامت آن بیشتر از ا ال ای دی است، تصاویر را به صورت زنده تری به نمایش در می آورد و بیشتر برای محیط های روشن کاربرد دارد.

انواع تلویزیون ها با برند های مختلف به بازار عرضه می ‌شوند که بعضی از آنها فقط به تولید یک تکنولوژی می ‌پردازند. برای مثال برند ال جی، بیشتر بر روی تلویزیون ال ای دی تمرکز می ‌کند.

  • ویژگی های تصویربرداری HDR یا دامنه دینامیک بالا

به طور کلی در خرید تلویزیون، رزولوشن فقط تا حدودی کیفیت تصویر را در بر می‌گیرد و تصاویر جهت بهتر دیده شدن و برجسته شدن، به تصویربرداری HDR احتیاج دارند که تصاویری روشن تر و همچنین رنگ بیشتری را ایجاد می نماید و فیلم ها و تصاویر پخش شده از تلویزیون به صورت زنده تر به نظر می رسد.

انواع مختلف تصویربرداری HDR جهت خرید تلویزیون در بانه

  • HDR10: این نوع اچ دی آر استاندارد، امروزه در بیشتر تلویزیون ‌هایی که تولید می ‌شوند، وجود دارد. زیرا تقریباً همه برند های ساخت تلویزیون هوشمند مانند سامسونگ، پاناسونیک، سونی، ال جی و غیره این تصویر برداری را پشتیبانی می‌ کنند.
  • HDR10 مثبت: باید بگوییم که جدید ترین فرمت اچ دی آر، از این نوع تصویر برداری می باشد که بیشتر در تلویزیون های سامسونگ و پاناسونیک وجود دارد. این فرمت باعث می شود که کیفیت پخش تصاویر و فیلم ‌ها بالاتر رود.
  • Dolby vision: از آنجایی که تصاویر در این فرمت خیلی با کیفیت و نزدیک به واقعیت می باشند لذا برای پخش آنها نیاز به سخت افزارهای خاصی است که بیشتر در تلویزیون های برند ال جی، پاناسونیک و سونی موجود می باشد.

آیا اچ دی آر در انتخاب بین تلویزیون های ال ای دی و اُ ال ای دی موثر است؟

تصاویر روشنی در سطح تلویزیون های ال ای دی تولید نمی ‌کنند.

  • آهنگ تازه سازی یا رفرش ریت جهت کیفیت بالاتر

به تعداد دفعاتی که تصویر بر روی صفحه نمایش تلویزیون در طول هر ثانیه به روز رسانی می شود را آهنگ تازه سازی یا رفرش ریت می گویند که برای به وجود آوردن یک تصویر با کیفیت بسیار لازم است و واحد اندازه گیری آن نیز هرتز بر ثانیه می باشد.

اگر رفرش ریت یا آهنگ تازه سازی در تلویزیون، ۶۰ هرتز در ثانیه باشد، یعنی تصاویر ۶۰ بار در ثانیه تازه سازی می شوند و اگر مثلاً ۱۲۰ هرتز بر ثانیه باشد، یعنی ۱۲۰ بار تازه سازی روی می‌ دهد. هر چه رفرش ریت بیشتر باشد، تاری تصاویر از بین می ‌رود و بسیار با کیفیت تر و تمیز تر و واضح تر نمایش داده می شوند

خرید تلویزیون ارزان از بانه

  • آیا تلویزیون منحنی بخریم یا نه؟

از ویژگی های برتری که تلویزیون های منحنی در مقایسه با سایر تلویزیون ها دارند، غرق شدن چشمان بیننده در تصویر آنها می باشد و در واقع تصاویر پخش شده در آن به واقعیت نزدیک تر است. به همین دلیل خرید تلویزیون در بانه برای بسیاری از افراد مربوط به این نوع تلویزیون ها می باشد. ولی از نظر فنی همانند تلویزیون های دیگر است. باید بدانید که تلویزیون منحنی قیمت بسیار بالایی دارد و بازه دید را نیز کاهش می دهد. به گونه ای که در تعداد بینندگان، محدودیت به وجود می آورد.

راهنمای خرید تلویزیون از بانه ، انواع تلویزیون ها در سایز ‌های مختلف ساخته می شوند. شما باید بدانید که چه سایزی را انتخاب کنید که از هزینه ‌های زیاد برای شما جلوگیری نماید. برای سایز تلویزیون ها یک قانون کلی وجود دارد. به این صورت که فاصله میان تلویزیون و چشم بیننده باید حدود ۱٫۸ برابر قطر تلویزیون باشد. مثلا برای یک تلویزیون ۳۲ اینچی، فاصله توصیه شده یک و نیم متر می ‌باشد. اگر تلویزیون شما ۴۳ اینچی باشد، فاصله مناسب حدود ۲ متر در نظر گرفته می شود. این فاصله برای یک تلویزیونی که سایز آن ۶۵ اینچ باشد، ۳ متر است و همینطور اینچ های دیگری که در بازار وجود دارد، از فاصله های مختلفی تشکیل می شوند.

راهنمای خرید تلویزیون در بانه بر اساس سایز آن

جهت راهنمایی برای خرید تلویزیون در بانه طبق سایز آن که بر حسب اینچ می باشد، متخصصان بانه اورجینال می توانند به شما کمک شایانی کنند تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

  • بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در منزل

بعد از خرید تلویزیون در بانه با سایز مناسب، طراحی داخلی منزل و نور آن در تعیین بهترین مکان برای تلویزیون اثربخش می باشد. همچنین باید دقت داشته باشید که تلویزیون را زیر نور و یا روبروی پنجره های آفتابگیر قرار ندهید زیرا صفحه تلویزیون نور را به چشم شما منعکس می کند و باعث خستگی چشمتان می شود. بنابراین برای اینکه تصاویر را به صورت کاملا واضح ببینید، باید آن را در مکان صحیح قرار دهید.

  • نصب تلویزیون بر روی دیوار چگونه است؟

اگر می خواهید تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید، باید این کار در ارتفاع مناسب صورت پذیرد. یعنی نباید آن را خیلی پایین و یا خیلی بالا نصب کنید زیرا دچار گردن درد می شوید. در این مورد یک قانون کلی وجود دارد. مثلا برای تلویزیون های سایز ۳۲ الی ۴۹ اینچ، فاصله مرکز تلویزیون تا سطح زمین باید ۱۴۲ سانتی متر باشد و برای سایز ۷۰ اینچ به بالا نیز ۱۷۰ سانتی متر در نظر گرفته می‌ شود و در سایز های دیگر نیز این فاصله متغیر می باشد.

  • مدل های مختلف نصب تلویزیون بر روی دیوار
  • نصب تلویزیون بر روی دیوار به صورت ثابت
  • نصب تلویزیون بر روی دیوار به صورت شکسته با تغییر جهت به طرف پایین و بالا
  • نصب تلویزیون بر روی دیوار به صورت متحرک با حرکت آن در زوایای مختلف

نکاتی دیگر درباره خرید تلویزیون در بانه و راهنمایی در این زمینه

  • انتخاب برند مناسب برای خرید تلویزیون در بانه

برندهای معتبر و معروف از جمله سامسونگ، ال‌جی، پاناسونیک و سونی با کیفیت بسیار بالا وجود دارند که طبق سلیقه و فضای خانه خود می توانید با پیشنهادات اثربخش فروشگاه بانه اورجینال، انتخاب خوبی را داشته باشید.

  • اتصالات مورد نیاز در انواع تلویزیون ها

از آنجایی که تلویزیون ها دارای ورودی و خروجی فراوانی می باشند، لذا اتصالات زیادی در کنار، پشت و یا زیر تلویزیون به کار رفته است. جهت خرید تلویزیون در بانه دقت کنید که همه ورودی های زیر در آن وجود داشته باشد.

  • ورودی هدفون
  • ورودی آنتن تلویزیون
  • ورودی جهت اتصال به اینترنت که network می باشد
  • ورودی هایی برای نصب پخش کننده خارجی به نام AV
  • ورودی‌های HDMI برای به اشتراک گذاشتن تصاویر
  • ورودی HDMI ARC برای متصل شدن بلندگوی خارجی
  • ورودی USB برای اتصال فلش
  • بلندگوی صوتی بهتر است یا سینمای خانگی؟

نکات مهم درباره خرید تلویزیون در بانه

امروزه تلویزیون ها به صورت خیلی نازک تولید می ‌شوند که معمولاً کیفیت صدا در آنها ارتقا نمی ‌یابد. به همین دلیل استفاده از یک نوع بلندگوی صوتی و سینمای خانگی را با توجه به مزایایی که دارند، می ‌توانید انتخاب کنید. در واقع نصب بلندگوی صوتی یا اسپیکر بسیار ساده می باشد و کیفیت آن از بلندگوی تلویزیون بهتر است و برای اتاق ها و فضا های کوچک یا خانه های اجاره ‌ای کاربرد بیشتری دارد. در مورد سینمای خانگی نیز باید بگوییم که قیمتش بالاتر و نصب آن زمان بر می باشد. ولی در عوض یک فضای سینمایی با صدای واضح تر را به وجود می‌آورد.

  • ویژگی های تلویزیون های هوشمند

در حال حاضر، تلویزیون های هوشمند به نام اسمارت تی وی می باشند که در بازار وجود دارند و مهمترین ویژگی آنها، پشتیبانی از اپلیکیشن ‌های مختلف توسط سه نوع سیستم عامل است. یکی از آنها، سیستم عامل اندرویدی گوگل می باشد که توسط آن به یوتیوب، آهنگ، فیلم سینمایی و محتواهای گوگلی دیگر امکان دسترسی وجود دارد. سیستم عامل های بومی مخصوص برندهای تلویزیون سامسونگ و ال جی نیز وجود دارد که اپلیکیشن را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد. یک سری از تلویزیون هایی که سیستم عامل اندروید پایه دارند نیز اپلیکیشن در بالای صفحه نمایشگر آنها به صورت یک نوار ساده موجود می باشد.

راهنمای خرید تلویزیون در بانه و مشاوره لازم از بانه اورجینال

شما می توانید جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید تلویزیون در بانه با قیمت های بسیار مناسب، با شماره های ۰۹۹۰۶۲۶۷۹۱۲ و ۰۹۱۸۵۳۲۴۲۲۸ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان و متخصصان حرفه ای شما را یاری کنند. تعداد زیادی از افراد جزو مشتری های بالفعل بانه اورجینال می باشند که بعد از دریافت مشاوره تخصصی، سریعا تصمیم به خرید می گیرند و از خریدشان بسیار راضی هستند.

تلویزیون ارزان از بانه در فروشگاه بانه اورجینال

باید بدانید که قیمت تلویزیون بانه در فروشگاه بانه اورجینال نسبت به دیگر فروشگاه های بانه، ارزان و بسیار مناسب است که مشتریان عزیز می‌ توانند با واریز مبلغ اندکی از قیمت اصلی تلویزیون، سفارش خودشان را ثبت نمایند و تیم تخصصی بانه اورجینال، محصول آنها را با کارت گارانتی و برگه مهلت تست به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال می نمایند تا رضایت مشتری را به طور کامل جلب نمایند.

4 دیدگاه برای “راهنمای خرید تلویزیون از بانه

  1. اشتراک‌ها: بهترین تلویزیون های 55 اینچ 2020 و 2021 | بانه اورجینال

  2. اشتراک‌ها: جدیدترین تلویزیون های سامسونگ 2021 | بانه اورجینال

  3. اشتراک‌ها: آموزش حذف برنامه اضافی در تلویزیون سامسونگ | بانه اورجینال

  4. اشتراک‌ها: بهترین سولاردام در بانه - معرفی 25 مدل سولاردوم در بانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *